fota3

Działania Szkolnego Klubu Czytelniczego w ZS im. H. Sienkiewicza w Drezdenku

            Nie od dziś wiadomo, że czytanie jest bardzo ważną umiejętnością. Dzięki niemu możemy choćby zagłębić się w stronice książek, co rozwija naszą wyobraźnię, wzbogaca słownictwo, a poprzez zakres nowo poznanych słów ubogaca pisanie. Czytanie to świetny trening dla naszego mózgu, poprawia bowiem koncentrację i pamięć. To także doskonały sposób na zabicie nudy. Ważne jest, by od najwcześniejszych lat „zaszczepić w dzieciach bakcyla czytania”. W Zespole Szkół im. H. Sienkiewicza w Drezdenku zadbały o to uczennice Gimnazjum nr 2, które w ramach realizacji projektu z CEO „PoczytajMY”, zaangażowały się w działania Szkolnego Klubu Czytelniczego.

            Dziewczęta z kl. I B: Ela Bokała, Natalia Robak, Kasia Synowiec, Natalia Szwinto, Bernadetta Urbańska oraz Amelia Zatorska już od października 2016 r. odbywały spotkania czytelnicze z uczniami klasy 0 i 1-3 Szkoły Podstawowej nr 3 w Drezdenku. Zaangażowane w projekt uczennice zaprezentowały dzieciom inscenizację wiersza T. Śliwiaka ,,Zakochana Żaba”. Następnie ich młodsze koleżanki i koledzy wypowiadali się na temat żab i ogórka, oglądali książeczki o żabach, zapoznali się też z prezentację multimedialną ,,Ciekawostki o żabach”. Na koniec spotkania wszyscy otrzymali kolorowanki z bohaterką inscenizacji, które dzieci twórczo pomalowały.

Podczas kolejnego spotkania z najmłodszymi uczniami naszej społeczności uczennice przybliżyły dzieciom fragmenty znanych i lubianych bajek. Miało to formę przedstawienia pt. ,,Spotkanie z bajkami”. Przenosząc widzów do krainy dziecięcych radości, dziewczęta na scenie przedstawiły „Kaczkę Dziwaczkę”, „Czerwonego Kapturka”, „Jasia i Małgosię”, „Kopciuszka”, „Kota w butach” i „Królewnę Śnieżkę”. Bajki były przeplatane znanymi i chętnie słuchanymi przez najmłodszych piosenkami. Dzieci z zapartym tchem oglądały i słuchały starszych koleżanek. Potem przyszedł czas na pytania związane z treścią przedstawienia, które sprawdzały, co uczniowie nauczania zintegrowanego zapamiętali. Poprawne odpowiedzi były nagradzane zakładką do książki. Następnie dzieci pracowały w grupach. Ich zadaniem było rozpoznanie fragmentu przeczytanej bajki, oddzielenie jak najszybciej grochu  od makaronu i opowieść ruchowa. Na koniec spotkania jego uczestnicy mieli narysować ilustrację nawiązującą do prezentowanych postaci z bajek.

Realizowany przez uczennice Gimnazjum nr 2 w Drezdenku projekt to z pewnością ciekawy pomysł na to, by promować czytelnictwo, zachęcać młodsze pokolenie do sięgania po książkę i rozwijać ich zainteresowania w tym zakresie. Odbiór prezentowanych przez dziewczęta z klasy IB treści, żywe zainteresowanie ich działaniami potwierdza potrzebę tego typu działań i zachęca do ich powielania, o co zadbają opiekunki projektu, panie: Anna Piątek, Alicja Graś i Agata Małecka-Czapla.

Alicja Graś

fota1 fota2

Brak komentarzy

ZOSTAW KOMENTARZ