dav

PIĘKNA NASZA POLSKA CAŁA…

Nie tak dawno mogli się o tym przekonać uczniowie Szkoły Podstawowej  w Goszczanowie, którzy wzięli udział w zorganizowanej przez Samorząd Uczniowski wycieczce.  Już we wrześniu padło hasło „wycieczka do…”. Uczniowie podawali różne propozycje i ostatecznie zapadła decyzja, że tym razem wyjeżdżamy do Trójmiasta. W czasie roku szkolnego trasa czterodniowej wycieczki ulegała modyfikacji i ostatecznie naszą przygodę, pod czujnym okiem pp. E. Bogusławskej, W. Flak i A. Babik, rozpoczęliśmy 8 czerwca 2018r. od zwiedzenia Muzeum Hymnu Narodowego w Będominie. Uczniowie byli zachwyceni dworkiem rodziny Wybickich oraz opowieścią przewodnika o tym niezwykłym miejscu. Kolejnym naszym przystankiem turystycznym  był Szymbark a tu wizyta w Muzeum Ziemi Kaszubskiej, gdzie dzieci miały okazję przekonać się, jak można mieszkać w domu do góry „nogami”, ale poznały w małej pigułce losy polskich Sybiraków. Pełni niesamowitych wrażeń, refleksji udaliśmy się do miejsca zakwaterowania w Gdyni. Przez kolejne trzy dni nasi uczniowie poznawali i podziwiali wiele innych niezwykłych miejsc na Pomorzu, np. Muzeum Oceanograficzne i Akwarium Morskie w Gdyni, okręt wojenny „Błyskawica”, Muzeum Solidarności, Pomnik Poległych Stoczniowców, Muzeum Emigracji w Gdyni, Traktat Królewski w Gdańsku. Oczywiście jak w Gdańsku, to nie może zabraknąć w programie wycieczki wizyty na Westerplatte, a tu „wisienką na torcie” było przepłynięcie statkiem po Motławie do centrum miasta.

Wyprawa obfitowała nie tylko w akcenty patriotyczne. Naszym młodym turystom zapewniliśmy również wiele chwil relaksu: wizyta w gdańskim zoo, wysłuchanie koncertu organowego w Oliwie, spacer po molo w Sopocie.

Ostatniego dnia podróżowania, tj. 11.06.2018r. udaliśmy się do miasta naszego wielkiego astronoma, Mikołaja Kopernika, czyli Torunia. Spacer po Starówce i toruńskim bulwarze, wizyta w Muzeum Pierników, to wszystko piękne, ale bez porównania była wizyta w  Planetarium, a w nim udział w seansie filmowym pt.  „Makrokosmos”, z którego wyszliśmy zachwyceni, gdyż przekonaliśmy się, jakie miejsce zajmujemy w przestrzeni kosmicznej i jak bezsilny jest człowiek wobec potęgi kosmosu.

Okrutnie zmęczeni, szczęśliwi, pełni wrażeń, bogatsi w nowe doświadczenia i wiedzę, no i oczywiście z pustymi portfelami, lecz z torbami pełnymi pamiątek, wróciliśmy do swoich domów, gdzie rzuciliśmy się w objęcia stęsknionych bliskich.

Ahoj, przygodo!!! Do następnego roku!